楽天・三木谷浩史氏「家族と相談し10億円をウクライナに寄付」ツイッターで明かす三木谷氏は以前に同国を訪問した際にザランスキー大統領と撮った2ショット写真やキエフ市内の様子を25日にも投稿。「美しく平和で民主的な国が、このようなことになるとは、本当に心が痛む。日本政府も毅然とした態度を取ってもらいたい」などとツイートしていた。
https://news.yahoo.co.jp/articles/568c9b9e4015ca53a1c526740986b6e9a5070d8f
Wow, I just heard about your donation.
— Yoshiki (@YoshikiOfficial) February 27, 2022
Thank you for the inspiration.
Hope this situation will end soon.
Praying for everyone's safety.#YOSHIKI
@hmikitani @USAmbJapan https://t.co/5ErMacpkoA
site://tokumei10.blogspot.com 三木谷
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新型コロナウイルスPCR検査キットの販売
2020年4月20日、新型コロナウイルスPCR検査キットを関東1都4県の法人向けに販売を開始した。導入した法人は、キットを従業員に配布し、利用者は各自で鼻の粘膜などから検査試料を採取し、法人の指定する回収ボックスに投函する。その後、楽天が出資する遺伝子解析サービスのジェネシスヘルスケア社が回収し、約3日以内(土日祝除く)に結果を通知する[105][106]。
これに対し、ただでさえ検査精度に課題のあるPCR検査を自己検体採取で実施することで、「本当は陽性なのに陰性と判定されて安心する『アクティブな感染者』を生み出すだけ」「仮に陽性と判定されても、結局病院などで改めて検査する。何の意味があるのか」などと、むしろ混乱につながると批判の声が集まっている[107]。日本医師会の釜萢敏常務理事は、安全性や正確性を疑問視するとともに、企業が検査結果をもとに出勤の可否を判断すれば感染がかえって拡大し、大きな混乱が引き起こされる可能性があると批判した[108][109][110][111]。また、横倉義武会長も「今回の販売は大きな問題があると強く認識している。同様の事例が起きないよう、厚労省ともしっかり協議して対応しなくてはいけない」と指摘した[108]。
2020年4月28日にジェネシス社の創業者で代表取締役の佐藤バラン伊里の経歴詐称疑惑が報じられ[112][113]、同日の取締役会で佐藤が辞任したことを受け、4月30日、ジェネシス社の新しい経営体制やコンプライアンス体制を精査するため、販売を見合わせることを発表した[114][115][116][117]。
日本ウェイトマネージメントが事業拡大を理由に、ジェネシスヘルスケアに社名を変更、旧約聖書から引用
2006.06.23
日本ウェイトマネージメント スポーツ遺伝子検査キット
2018.5.31プレスリリース最高マーケティングティング責任者 (CMO)Michel Mommejat氏の就任のお知らせ
ジェネシスヘルスケア株式会社(本社:東京都渋谷区、代表取締役:佐藤バラン伊里、以下「ジェネシスヘルスケア」)は、最高マーケティング責任者(CMO)にミシェル・モメジャが就任したことをお知らせします。
https://www.genesis-healthcare.jp/news/20180531/
ジェネシスヘルスケア株式会社(英語: Genesis Healthcare Co.)は、東京都渋谷区に本社を置く医療機器製造業者、遺伝子検査事業者。
2004年にDavid Baranとその妻である佐藤バラン伊里(佐藤芹香)が、前身となる日本ウェイトマネジメント社を創業。2006年に現在の社名に変更[1]。2012年より遺伝子診断キット「GeneLife」を販売している[2]。
2015年には手塚治虫の遺品に残されていた遺髪から手塚の遺伝子を解析する「手塚治虫遺伝子解析プロジェクト」を実施した[3](しかしながら結果は公開されていない)。
2017年には楽天が出資し、三木谷浩史会長兼社長が社外取締役に就任した[4]。
2006年、佐藤の「米国の心臓外科医」「21歳で米コーネル大学の医学部と政治学部を卒業した」との経歴に詐称疑惑が浮上し[5]、2007年に佐藤は代表を辞任した[6]。2014年に佐藤は代表に再就任した。
2020年4月に疑惑が再燃し[7]、David Baranは会長を、佐藤は代表を辞任した[8]。佐藤は同年4月から顧問として[9]、同年8月には取締役副会長として職務を継続している[2]。
2021年になると元千葉大学教授の関根章博氏が代表取締役を辞任し、David Baran氏が代わって就任した[10]。
Baran Name Meaning
Polish, Ukrainian, Russian, Czech, Slovak, and Hungarian (Bárány): nickname from baran 'ram', borne by either a forceful, lusty man or else by a shepherd. Jewish (eastern Ashkenazic): ornamental name from the same word, baran 'ram'.Dictionary of American Family Names ©2013, Oxford University Press
佐藤バラン伊里(芹香)医者が経歴詐称?結婚した旦那と子供 ...
Omnicom : FleishmanHillard : Appoints Michel Mommejat to Lead ...
FleishmanHillard Appoints Michel Mommejat to Lead Digital ...
Publicis Groupe is a French multinational advertising and public relations company. One of the oldest and largest marketing and communications companies in the world by revenue, it is headquartered in Paris.
After 1945, the little-known Paris-based advertising agency grew rapidly, becoming the world's fourth-largest agency.[when?] It was a leader in promoting France's post-war economic boom, especially the expansion of the advertising industry; it was successful because of its close ties with top officials of the French government, its clever use of symbols to promote itself, and its ability to attract clients from widely diverse growing industries.[8]
It is one of the "Big Four" agency companies, alongside WPP, Interpublic and Omnicom.[9] Publicis Groupe S.A. is headed by Arthur Sadoun, and its agencies provide digital and traditional advertising, media services and marketing services (SAMS) to national and multinational clients.
The company was founded by 20 year old Marcel Bleustein-Blanchet in 1926.[10]
In 2011, Publicis was named the third-largest marketing group worldwide by revenue, surpassing Interpublic.[11] By the end of 2010, the twin sectors of digital activities and high-growth emerging countries represented one-half of Publicis Groupe's total revenue.
The group had operations in over 202 cities in 105 countries, including a strategic alliance with Dentsu.
In July 2013 it was announced that Publicis Groupe and Omnicom Group would merge to form Publicis Omnicom Group, but by May 2014 it was announced that the deal had fallen through and the Publicis-Omnicom merger would not happen.[12][13]
In February 2015, Publicis acquired Sapient Corporation to form Publicis.Sapient as the world's largest digital network, which at the time included SapientNitro, Sapient Consulting, DigitasLBI and RazorfishGlobal.[14]
In September 2015 The Publicis Groupe acquired South African marketing, promotions and activations agency The Creative Counsel. The acquisition was reported as the largest agency buyout ever to happen in South Africa, with an unconfirmed valuation of between R1bn and R1.5bn.[15][16][17]
In December 2015, Publicis announced a new organisation into 4 main divisions:[18]
- Publicis Communications (gathering creative networks Leo Burnett Worldwide, Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Bartle Bogle Hegarty (BBH), global design and technology consultancy Nurun, and creative production group Prodigious Brand Logistics and global PR agency MSLGROUP) under the leadership of Arthur Sadoun;
- Publicis Media (gathering the media planning & buying capabilities of Starcom Mediavest Group and ZenithOptimedia) under the leadership of Steve King;
- Publicis.Sapient (gathering technology & digital agencies Razorfish, DigitasLBi and Sapient Corporation) under the leadership of Alan Herrick;
- Publicis Healthcare, already in existence, will remain under the leadership of Nick Colucci.
In addition, Laura Desmond became Chief Revenue Officer, leading a team of 20 Chief Client Officers who would lead client teams across all Publicis Groupe entities. The new organisation was to be effective 1 January 2016.[19]
Since 2016, Publicis has co-organised, with Groupe Les Echos, the annual technology conference, Viva Technology.[20]
In 2017, CEO Maurice Lévy replaced Elisabeth Badinter (Bleustein-Blanchet's daughter) as chairman of the supervisory board and was succeeded as CEO by Arthur Sadoun.
On January 21, 2019, Publicis announced the deal to sell two of their Latinamerican agencies, NovaDigitas and Pixeldigital to BancroftX to form a new marketing firm under the group umbrella BancroftX.[21]
On April 14, 2019, Publicis announced a $4.4 billion deal to acquire data marketing firm Epsilon.[22]
On February 4, 2020, Publicis Groupe India announced the merging of existing agencies - Arc Worldwide, Solutions and Ecosys OOH, to create ‘Publicis In-Motion’.[23] In January 2014, Publicis acquired Law & Kenneth, an Indian advertising and digital agency.[24]
4 件のコメント:
凄い炙り出しとなってますね
2022年2月28日 15時03分朝日新聞デジタル
ロシアによるウクライナへの軍事侵攻の即時中止を求め、作家の高村薫さんら日本の文化人や科学者らでつくる「世界平和アピール七人委員会」が28日、声明を出した。「武力によって一方的に秩序の変更を求めるのでなく、平和的な話し合いによって解決しなければならない。ロシア国内での軍事侵攻反対の人たちを含めて、世界各地からの軍事侵攻反対の声に連帯する」としている。
☆髙村の作品に韓国(朝鮮)の白磁を思わせ生々しい肌をもつ青年の描写があったが
この皮膚感覚はDNAによる感覚ではないかと。。((*_*)しました)
いまもって、知と認識ではなく血とDNAに支配されている文化・政治の退廃です
因みに記事本文の表示が
おかしいままなのは仕様⁇
書いちゃいけないようですw 次は ということでしょうか?
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