9 Mar, 02:15Marine Le Pen warns EU banning Russian oil tantamount to ‘harakiri’
"The use of this instrument would mean sanctioning the French people, French enterprises, the French economy which would need years to recover," the French presidential candidate cautionedPARIS, March 9. /TASS/. If the EU is going to embargo supplies of Russian oil that would be the equivalent of "committing harakiri," French lawmaker and presidential candidate Marine Le Pen told the France-2 TV channel.
"Trying to harm Russia by committing harakiri is a poor method," she said, commenting on the EU’s proposal to impose an embargo on the deliveries of Russian oil. "In this case, our economy is running the risk of dying first and it seems like nowadays that’s what we are aspiring to do," she insisted.
"The use of this instrument would mean sanctioning the French people, French enterprises, the French economy which would need years to recover," the French presidential candidate cautioned. In her opinion, "the repercussions of this move may turn out to be worse than the consequences of the pandemic." "The best way to settle the crisis is to use diplomatic tools," Le Pen stressed.
https://tass.com/politics/1419095
The use of this instrument would mean sanctioning the French people, French enterprises, the French economy which would need years to recover
切腹(せっぷく)は、刃物などで自らの腹部を切り裂いて死ぬ自殺の一方法。腹切り(はらきり)、割腹(かっぷく)、屠腹(とふく)、伐腹(ばっぷく)、斬腹(ざんぷく)ともいう。日本では、主に武士などが行った独特の習俗。
海外でも日本独自の風習として知られ、「hara-kiri」や「seppuku」として辞書に掲載されている。
4 件のコメント:
>$20以下とかなのでは?いや、もしかして$1ぐらい?
プゥゥ www ご自分で目的を話されてますね そういう流れですよね仕方ないでしょうに で かたやのほうを封鎖されてるとですね ぁそういう感じですか
結果的にEUは
自ら兵糧攻めという
苦行をパンピ巻込みで強いて
YUDAYAKUZA壊滅へと(苦
こうDEATHか
永遠に戻らない恐れ、ロシアのリース航空機1.2兆円-ABS市場動揺も
(ブルームバーグ): ロシアの航空各社は新たに出現した「鉄のカーテン」の背後で、ウクライナ侵攻への欧米諸国の制裁の下で求められる航空機の返却に抵抗しており、欧州のエアバスや米ボーイング製の数百機がリース会社に戻らない恐れがある。
バルキリーBTOアビエーションの法務顧問ディーン・ガーバー氏によれば、手だてがほぼ尽きる中で、ロシアの航空各社にリースされた500機余りのうち、外国のリース会社が回収に成功したのはわずか二十数機にすぎない。航空業界専門の分析会社Ishkaによると、未回収の航空機の市場価格は合計約103億ドル(約1兆2000億円)に上る。
欧州連合(EU)の制裁の下で、日本のSMBCアビエーションキャピタルを含むリース各社の回収期限は、厳密には28日までに設定されているが、アエロフロート・ロシア航空などロシアの航空会社はリース航空機の大部分をオーナーの手が届かない国内に既に集結させているという。
100億ドル相当の航空機資産を巡る現状は、これらリース債権を証券化した資産担保証券(ABS)の市場も動揺させつつある。
カーライル・アビエーションのABS2本は、ロシアないしウクライナに関係するリース料支払額が全体の44%と37%を占め、エクスポージャーの大きさが際立つ。クロール・ボンド・レーティングスは、カーライルのABSを含む9本(合計約29億ドル相当)の格付けを引き下げるかどうか見直しを行っている。
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