2016年12月8日木曜日

ボーイング@Habsburg



新たな大統領専用機の発注は「キャンセルだ」とツイートした。
トランプ米次期大統領は
大統領専用機に、40億ドル以上なんてばかげている」と述べた。
トランプ氏は6日、大統領専用機「エアフォースワン」の後継機について、「費用が40億ドル(およそ4,500億円)かかるのは高すぎる」として、
「発注はキャンセルだ」とツイッターに投稿した。

現在の専用機は、機体が老朽化していることから、アメリカ空軍は、2024年までの導入を目指し、空中給油ができる新たな機体をボーイングに発注している。

しかし、開発費は、29億ドルとされていて、トランプ氏の主張する40億ドルの根拠は、不明となっている。

http://www.fnn-news.com/sp/news/headlines/articles/CONN00343908.html

普通の777で300億円ぐらいですから4600億円はぼったくりすぎですな。(爆wwwwww

日本語WIKIからはまた肝心の情報が欠如してるわけで・・・




ウィリアム・エドワード・ボーイング(William Edward Boeing、1881年10月1日 - 1956年9月28日)は航空機メーカーボーイングの設立者。デトロイトの生まれ。エール大学出身。
グリーンウッド材木会社の社長の時、1909年シアトルに旅行し、初めて飛行機を見て航空機に魅せられた。
1916年、ボーイングはパシフィック・エアロ・プロダクツ(Pacific Aero Products) を設立したが、1917年にアメリカが第一次世界大戦に参戦したのを機にボーイング・エアプレーン(Boeing Airplane Company)に改名し、海軍から50機の注文を得た。大戦が終わるまでに、航空郵便の事業でも成功した。1929年、プラット・アンド・ホイットニー(Pratt & Whitney)などの航空産業企業数社とユナイテッド・エアクラフト・アンド・トランスポート(United Aircraft and ransport Corporation)を設立した。
1934年に独占禁止法により、ユナイテッド・エアクラフト・アンド・トランスポートは、ボーイング・エアプレーン(Boeing Airplane Company、後のボーイング)とユナイテッド・エアクラフト(United Aircraft Company、後のユナイテッド・テクノロジーズ)とユナイテッド航空に分割された。
ボーイングは1934年に航空事業から引退し、晩年は不動産開発や馬の繁殖に勤しんだ。彼が第2次世界大戦前にシアトル周辺で買い占めた土地の多くは今ではゴルフ場になっている[1]。 1956年、ヨット中に心臓発作で死亡、享年74歳[2]。遺灰はボーイングが愛したカナダブリティッシュ・コロンビア州のヨット場に流された。



W. E. Boeing was born in Detroit, Michigan, to Catholic parents,[1] a wealthy mining engineer named Wilhelm Böing from Hagen-Hohenlimburg, Germany, and Marie M. Ortmann from Vienna, Austria. Boeing Sr. had made a fortune from timber lands and mineral rights near Lake Superior.[2] Anglicizing his name to "William Boeing"[citation needed] after returning from being educated in Vevey, Switzerland in 1900 to attend Yale University,[3] William Boeing left Yale before graduating, in 1903 to go into the lumber side of the business. He moved to Hoquiam, Washington state, and purchased extensive timberlands around Grays Harbor on the Pacific side of the Olympic Peninsula and also bought into lumber operations. He made a success of the venture, in part by shipping lumber to the East Coast via the new Panama Canal, generating funds that he would later apply to a very different business.[4]

While president of Greenwood Timber Company, Boeing, who had experimented with boat design, traveled to Seattle, where, during the Alaska-Yukon-Pacific Exposition in 1909, he saw a manned flying machine for the first time and became fascinated with aircraft. Boeing decided to take lessons at the Glenn L. Martin Flying School in Los Angeles and he purchased one of Martin's planes.[5] Martin pilot James Floyd Smith traveled to Seattle to assemble Boeing's new Martin TA hydroaeroplane and continue to teach its owner to fly. Huge crates arrived by train, and Smith assembled the plane in a tent hangar erected on the shore of Lake Union. William Boeing became a pilot. Boeing's test pilot, Herb Munter, soon cracked up the plane[clarification needed]. When he was told by Martin that replacement parts would not become available for months, Boeing told his friend Cdr. George Conrad Westervelt (USN), "We could build a better plane ourselves and build it faster". Westervelt agreed. They soon built and flew the B & W Seaplane, an amphibian biplane that had outstanding performance. Boeing decided to go into the aircraft business and bought an old boat works on the Duwamish River near Seattle for his factory.

Boeing family

In 1921, William Boeing married Bertha Marie Potter Paschall (1891-1977). She had previously been married to Nathaniel Paschall, a real estate broker with whom she bore two sons, Nathaniel "Nat" Paschall Jr. and Cranston Paschall. These two sons became Boeing's stepsons. The couple had a son of their own, William E. Boeing Jr. The stepsons went into aviation manufacturing as a career. Nat Paschall was a sales manager for Douglas Aircraft and then McDonnell Douglas. William E. Boeing Jr. became a noted private pilot and industrial real estate developer.
Bertha Potter Paschall Boeing was the daughter of Howard Cranston Potter and Alice Kershaw Potter. Through her father, Bertha was a descendant of merchant bankers Alexander Brown of Baltimore, James Brown and Brown's son-in-law and partner Howard Potter of New York; and through her mother, the granddaughter of Charles James Kershaw and Mary Leavenworth Kershaw (a descendant of Henry Leavenworth).










ピンポーン♪(爆wwwwwwwwww

EUはハブスブルグ家が世界中からピンハネしてきたカネでできてるんですよ。そして日本も莫大な額を貢いでるわけですよ。(爆wwwwwwwww




1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

航空機部品メーカー民事再生申請
10月10日 17時48分

昭和7年創業で宇都宮市に本社を置く、航空機部品メーカーが、多額の設備投資の結果、23億円余りにのぼる負債を抱えて経営に行き詰まり、10日までに、東京地方裁判所に民事再生法の適用を申請しました。

民事再生法の適用を申請したのは、宇都宮市の航空機部品メーカー「朋栄工業」です。
申立代理人の弁護士などによりますと、朋栄工業は昭和7年の創業で、平成元年には高い技術と品質が評価されてアメリカ最大の航空機メーカーのボーイング社から部品の生産体制に関する認証を取得するなどして、県内有数のメーカーに成長しました。
しかし、相次ぐ設備投資でかさんだ資金が回収できず、平成27年の4月期決算以降3期連続で1億円前後の赤字が続き、いったん約束を取り付けたアメリカの企業による支援が実行されなかったことなどから経営に行き詰まり、10日までに、東京地方裁判所に民事再生法の適用を申請しました。
負債総額は23億円余りにのぼり、今後は、国内のスポンサー企業の下で再建をめざすということです。
utsunomiya/20181010/1090003062.html