2014年12月9日火曜日

韓進グループ@毒ライン

大韓航空副社長、「全ての役職から退く」と表明
2014年12月09日 19時25分

 【ソウル=吉田敏行】聯合ニュースによると、大韓航空の趙顕娥(チョヒョナ)副社長(40)は9日の同社役員会議に出席し、同社機内で乗務員のナッツの出し方を叱責し、責任者を降ろさせて運航を遅延させた問題の責任を取り、「全ての役職から退く」と表明した。

 趙氏の行動については、韓国紙・中央日報が9日付社説で「こんな会社の飛行機に乗らなければいけないのか」と指摘するなど、韓国で批判が高まっていた。

 同ニュースによると、趙氏の父で同航空を中核とする韓進グループの趙亮鎬(チョヤンホ)会長も9日、記者団に対し、「顧客に不便をおかけしたことを深く謝罪する」と述べていた。
http://www.yomiuri.co.jp/world/20141209-OYT1T50094.html

空気を読んでますなあ・・・(爆wwwwwwww





韓進グループ(ハンジン・グループ、朝鮮語: 한진 그룹, Hanjin Group)は、大韓民国コングロマリット財閥、チェボル)の一つ。持株会社の下に、海運会社韓進海運(ハンジン・シッピング)、航空会社大韓航空、陸運会社の韓進交通などの会社があり、物流を中心に事業を展開している。造船などを手がける韓進重工業も元は同一グループであったが、独占規制公正取引法の影響で2005年に別グループとして独立している[1]
ドイツのブレーメンに本社を置く海運会社セネター・ラインズ(Senator Lines)の株式の半数以上を所有して傘下に収めており、韓進海運のコンテナ船部門とあわせたハンジン・セネター(Hanjin-Senator)は世界第7位のコンテナ運送会社となっている。

現在は、創業者である趙重勲の長男、趙亮鎬(チョ・ヤンホ、조양호)が会長・グループ代表を務めている。

韓進グループの歴史は第二次世界大戦後の1945年11月1日、趙重勲(チョ・ジュンフン)が韓進商事を設立した当時に遡る[1]。当初はトラック運送業を行い、1956年11月に在韓米軍第8軍から軍需物資輸送業務を請け負ったことを皮切りに米軍との関係を強めた。1966年3月にはアメリカ国防総省との間で、ベトナムで戦うアメリカ軍の陸・海・空軍すべてに対して物資輸送を請け負う契約を結んだ。戦地であるベトナム国内での危険な輸送で韓進は急成長を遂げた[1]
1969年、韓進は朴正煕大統領からの打診で不振に陥っていた国営航空会社・大韓航空公社の民営化を承諾し、これを大韓航空として傘下に収めた。同じく1969年の11月、韓進はアメリカの海運会社シーランド社(Sea-Land Service)と、シーランドのコンテナ船のためのコンテナターミナルを運営する契約を交わし、それから1年もたたない1970年9月、釜山港にコンテナ埠頭を開業させてコンテナ業務に参入した。1977年には韓進海運を設立して自ら海運業にも参入した[1]
1970年代後半には中東に進出し、クウェートとの間にシュワイク港運営に関する契約を交わし(1977年9月)、次いでサウジアラビアとの間でダンマン港(1979年3月)、ジッダ港(1980年5月)に関する契約を交わした。1989年には釜山の影島区にあった国営の韓国造船公社(その前身は1937年に建設された朝鮮重工業)を買収して韓進重工業とした[1]。その他、1968年仁荷大学校を、1979年に国立韓国航空大学校を買収し[1]、仁荷大には工学や物流などの学部を設けている。

1990年5月、韓進は大手物流企業・韓国便輸送(Korea Freight Transport Company)を買収してトラック輸送と倉庫業での業容を拡大した。1992年6月にはハンジン・エクスプレスを設立して宅配便の扱いも開始している。21世紀に入り、韓進グループは大韓航空を世界各国に就航させるほか、アジアやアメリカなど各地の港湾を運営している。


Senator Lines was a German based container transportation and shipping company headquartered in Bremen. The company was formed in 1994 with the merger of DSR-Lines GmbH (Rostock) and Senator Linie GmbH & Co. KG (Bremen).
DSR began in 1956 with service to Finland. Two years later it traveled to Egypt, following that up with service to India in 1963. "Senator Linie" was founded in 1985 by Karl Heinz Sager ex CEO of Hapag lloyd and Hans Gerd Gielessen with a chartered fleet of small container ships sailing around the world eastbound and west bound. Since 1997 the company has been majority owned by Hanjin, with F. Laeisz Shipping Company and Investment Company Bremen taking minority positions. Combining its container fleet with Hanjin's made Hanjin-Senator the seventh largest container shipping company in the world. Senator called on 250 ports in 64 countries all over the world, with a fleet of 113 container vessels.

Hanjin-Senator have announced that they would cease operations at end of February 2009.[1][2][3]


F. Laeisz (pronounce lyze; short FL), is an old established and today still active shipping company (present offices in Hamburg, Rostock, Bremerhaven and Grabow, Germany, as well as Japan and Philippines)





→伊藤忠






Sea-Land Service, Inc. (often referred to by a variety of variations on its name, including: Sea-Land Services, Sea-Land Corporation, or Sea-Land Industries,) was a pioneering shipping and containerization company founded by American entrepreneur Malcom McLean in 1960, out of the operations of the Pan-Atlantic Steamship Company, which McLean acquired in 1955. It existed under various changes of ownership (passing from R. J. Reynolds to CSX Corporation, until it was split by CSX into two liner companies and a terminal operator. The international liner company and Sea-Land name was acquired by, and formally incorporated into, the operations of the A. P. Moller-Maersk Group in December 1999. The domestic liner company was sold by CSX in 2003. In 2005 it went public and now operates as Horizon Lines, Inc. using a modified Sea-Land logo.
Sea-Land became notable for its instrumental role in the U.S. military in the Vietnam War, delivering as many as 1,200 containers a month to the Indochina peninsula; total revenues from the U.S. Defense Department would amount to $450 million between 1967 and 1973.[1] Later, it drew attention for being the registrant of the ill-fated SS Mayagüez, which was seized by Khmer Rouge forces on May 12, 1975. The Mayagüez incident provoked the last armed confrontation of the war.





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